Sunday, July 20, 2008

Jom Petani

Pada kalian yang bersungguh mahu menjadi petani, apakata kalian datang ke Koridor Utara.
Usahakan satu projek yang berdaya saing,
So far, Koridor fokus pada tanaman yang senang dijual, e.g
i. betik
ii. nenas
iii. Pisang

Andai kalian minat pada fertigasi, kalian boleh mencuba:
i. Cili
ii. Rock melon

atau kalian mahu bela kambing/lembu?

mungkin juga kalian mahu terus dibawah aku, kalian boleh mencuba:
i. ternak udang putih
ii. ternak udang galah
iii. ternak ikan siakap/kerapu
iv. ternak tilapia GIFT
v. atau boleh buat hatchery benih ikan/udang pun

Cepat lah, jika lambat mata kalian akan cepat putih..

2 comments:

  1. Anonymous11:18 PM

    En Uchop,
    saya berminat utk ternak udang galah. Tanah insyallah xde masalah. tp perlukan advise dr encik Uchop. Boleh ke bagi no phone supaya saya boleh contact en Uchop bg mendapatkan nasihat.

    Edd
    012 2221789/ eddprodrag@yahoo.com

    ReplyDelete
  2. Edd..
    Lebih baik guna email, pasal skrg aku tak menentunya bznya..
    kalo email, aku boleh reply bila ade kelapangan..
    atau boleh jumpa aku every weekend kat kajang

    ReplyDelete