Saturday, March 29, 2008

NCER II

Bila dah mula kerja, antara benda pertama yang aku buat, aku pi survey segenap ceruk supaya information yang aku dapat tepat. makasih banyak-banyak pada En Nasir penang pasal bawak aku pusing-pusing. Makasih jugak pada En Mazlan Perikanan pasal bagi data-data tentang perikanan di kawasan utara.

Aku juga pergi ke MADA, dibawah Bahagian Bukan Padi, depa aktif juga bela ikan.
tapi masalah yang sama terus tekan pengusaha Muslim. nak compete harga dengan produk perut ayam menyebabkan banyak projek "Hidup Segan, Mati Mau.!"

En Hamid dengan slang kedah yang pekat berjanji akan bantu aku merealisasikan projek-projek akua bersama MADA.
info yang aku dapat:
MADA ada 50 ekar kawasan air utk sangkar di Pedu
1500 sangkar dia kawasan MADA
400 kolam dikawasan MADA pelbagai saiz.

ermm.. sesuatu untuk aku mula menapak..
tapi isu kos makanan yang tinggi masih menghantui aku..
kalo aku terjun, pasti aku turut karam..
formula mesti dibentuk

No comments:

Post a Comment