Saturday, March 29, 2008

NCER

1 hb March 2008, hari bersejarah.
jika sebelum ini aku penat naik-turun pejabat kerajaan, mulai tarikh tersebut aku lebih penat kerana tiap hari aku kena masuk office kerajaan... hehe
sekarang aku dengan rasminya jadi pekerja pada kerajaan.

ada jugak kawan-kawan yang tanya, apa-kejadah si usop masuk NCIA? (utk yang belum tau NCIA = Northern Corridor Implementation Authority)

aku jawab "jadahnya aku penat proposed ke kerajaan.. skrg aku boleh secara langsung terlibat dengan pembangunan pertanian/akuakultur"

aku masih ingat, pada tahun 2003, aku dah propose pada jabatan perikanan untuk ambik tindakan pada isu kenaikan harga input pertanian. bagi industri akua, tentulah makanan.
aku ingat lagi Dr. Pathmasoty dari Batu Berendam cakap "ask the 3 jack, go home and fly kites" puki mak... carut aku masa tu..

tapi lepas 5 tahun, harini semua petani bising harga input naik.
baja nak 100%
racun naik mencanak..
makanan ikan naik 10-25% kualiti pulak makin merosot.

aku akan berusaha bantu semampu boleh untuk naikkan bidang pertanian esp akua.

oleh kerana aku perlu fokus, aku buang sekejap no phone aku dari BJ.
pada sesiapa yang nak contact aku boleh email aja ke ikanpuyu@gmail.com

No comments:

Post a Comment