Thursday, January 19, 2006

Bila Melayu Vs Cina Mati

Aku senaraikan beberapa kes:
Bila cina mati

1. canny ong – menyebabkan semua shopping compleks kene pasang cctv
2. terbaru nih yg jogging kene rogol di sg petani – semua PBT diarah pantau laluan jogging kasi selamat.
3. dr liew – abih kontraktor kene stop work order.
4. semua cina yg ada duit dan di kebumikan di nirvana – ada polis melayu perut buncit bawak motor polis escort, pastikan jalan lancar mayat tu… abih semua kereta diarah beri laluan.


Bila melayu mati

1. norsuzaily mokhtar – takde bas kene pasang cctv
2. guard TNB rogol budak kecik kat gelang patah – takde TNB
3. noritta samsudin – ade ape action eh?
4. kalo mamat motor (ye la kaedah pengangkutan persendirian yg paling murah dan mampu dimiliki oleh sebahagian besar orang-orang melayu) kemalangan dan mati – “emmm dah mat rempit… padan muko dia mati”
5. kemalangan kancil sekeluarga mati (kete paling murah dan terpaksa bersesak ramai, pon dimiliki oleh sebahagian besar orang melayu berpendapatan rendah) – tu ler.. bawak laju sangat…

itu pon cina masih tak puas hati….
Dok nak kacau sensiviti umat melayu & muslim…


mcm tu jugak bila bab tukar agama
bila non muslim masuk Islam.. kene pinda perlembagaan... refer kes moorthy
bila lina joy, aisyah bukahari masuk kristian... emmm... semua non muslim cakap yeay!

1 comment: